Här ligger vi i den sk Show loungen och väntar på att transferbussen ska plocka upp oss som ska till Arlanda. Den här sista dagen på resan har verkligen varit en transportsträcka då vi fick lämna rummet i förmiddags då vi inte kunde behålla det hela dagen. Jag hade trott att det skulle lugna sig nu till skolstart men tydligen är hotellet fortfarande fullbokat, så att köpa till några timmar i hotellrummet gick inte. Och i vanliga fall hade det inte varit några issues med det men just idag kom det störtskurar in över Cala Bona strax efter lunch så vi har liksom känt oss lite strandade här i loungen. Kl 20.50 kommer bussen och flyget lyfter 23.55. Sånt är ju bara roligt.
Gårdagen var inte heller riktigt på topp då vi fick tillkalla läkare för Maltes öra. Han fick ont en sväng precis efter att vi kom hem från Cala d’Or i juli. Efter ett besök på vårdcentralen fick vi veta att han hade väldigt smärtsam hörselgångsinflammation, men den trollades snabbt bort mha örondroppar. Vi var kloka nog att ta med dem på den här resan, utifall att, och mycket riktigt så kom samma smärta i samma öra som ett brev på posten. Vi hade trott att det skulle försvinna lika snabbt och smidigt som sist men efter ett par dagar med tilltagande smärta fick vi till slut kalla på läkare. En halvtimme efter att vi hade ringt stod läkaren och knackade på dörren. Fantastiskt bra! På ganska knackig engelska konstaterade han otit, men jag blev inte klok på om det var extern otit som sist, eller ”vanlig” otit (öroninflammation). Jag vet fortfarande inte. En femdagarskur av antibiotika blev iaf utskrivet, samt nån probiotika för magen. Ett dygn senare så tycker jag inte att vi har sett någon förbättring, men jag vet inte riktigt vad man kan förvänta sig heller… Han svarar bra på ibuprofen iaf, så jag hoppas att han klarar flygresan utan alltför mycket ont 🙁
Dåligt att behöva lämna rummet så tidigt,de borde ju veta när man blir upphämtad och skjuta fram tiden.
I England och tyskland har de semester och sommarlov nu typ.
Krya på Malte!
Jo, samtidigt förstår jag ju att de nyanlända gästerna behöver kunna checka in på sina rum.
Tack! Nu känns det som att det går åt rätt håll 🙂