Tåla allt? Nejdu!

Läser i Aftonbladet om hur mycket otrevligt folk det finns i serviceyrket. Efter åtta år (heeelt sjukt by the way) på Coop så kan ju jag säga att jag alltid var trevlig när jag hälsade på en kund men om kunden sen bemötte mig på ett otrevligt sätt fick de samma behandling tillbaka. Att människor inte har förstått att man ska säga hej när någon hälsar på en kunde jag aldrig vänja mig vid.

I artikeln finns det en webomröstning där man kan svara på följande fråga: Hur otrevlig får servicepersonal vara? Alternativen på svar är

1. Inte alls, de ska tåla allt.

2. En otrevlig kund får de vara otrevliga mot

3. Spelar ingen roll.

Jag röstade självklart på alternativ 2 och tack och lov så var det 58,1% som delade min åsikt. Vad jag blev förvånad över var att hela 40,3% tyckte att servicepersonal  ska tåla allt!

Jag borde egentligen inte bli förvånad utan istället bara vara glad att jag har fått en förklaring till varför så många har varit så überjävliga mot mig och samtidigt blivit upprärda över att jag inte har givit dem ett leende när de har gått därifrån.

2 svar på ”Tåla allt? Nejdu!

  1. Hahaha… Jag ger mig tusan på att din mamma har ringt in och röstat på alt. nr 1. Flera gånger!! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *